Sunday, March 25, 2007

Egon List

Mitt namn är Egon List.
I min värld finns bara jag.
Jag står i centrum och runt mig kretsar jag.
Jag skiter fullständigt i andra människor.
Jag bryr mig inte om någon annan.
Jag är viktigast och den ende i världen.
Jag märker inte om jag sårar någon annan, för jag bryr mig bara om mig själv.
Om jag pratar med någon annan vill jag givetvis bara prata om mig själv.
Tråkiga samtal om annat gör mig bara rastlös.
Snabbt leder jag in samtalet igen på mig, mig, mig eller mig.
Jag förväntar mig att alla ska vara lika intresserade av mig som jag själv är.
Jag tar plats, jag syns och hörs.
Jag bufflar mig fram.
Jag trampar inte bara på ömma tår utan på andra människors närvaro över lag.
Det skiter väl jag i.
Folk som inte tycker, tänker eller fungerar som jag har inget existensberättigande.
Att jag skulle hjälpa någon annan är helt otänkbart.
När jag mår bra behöver jag bara mig själv.
När jag mår dåligt ska andra lyfta mig, givetvis skiter jag i dem sen.
Andra människor behöver bara finnas för mitt välmående, om och när jag behöver dem.

Mitt namn är Egon List, egocentrisk narcissist.

No comments: