Monday, May 7, 2007

Men vad är det med folk???

Är det bara människor i min närhet som är fullkomligt tokiga? Det började igår med exxet. På eftermiddagen, på tu man hand, kom vi överens om en ny bytesdag för barnen. Frid och fröjd alla nöjda. Ett par timmar senare kommer ett mail där han tar tillbaka överenskommelsen och tvärvägrar byta dag. Vi har idag en deal som går ut den 1/6. Helt plötsligt ska han inte alls diskutera vilken dag vi ska byta. Det underlättar att ha en bestämd dag, risken att barnen inte blir hämtade på dagis minskar rejält. Så det blir till att kontakta soc och sitta i samarbetssamtal över en sån löjlig sak. Det värsta är att exxet egentligen skulle gå att kompromissa med och vi skulle kunna hitta en lösning ganska enkelt. Tyvärr verkar det vara hans f***a till sambo som är Reinfeldt i det hushållet. Även då det inte gäller hennes barn.

I gårkväll hände nästa sak. Ett jubelarsle till granne grillar på balkongen. Hela min lägenhet rökfylldes och stank bränt kött, trots att samtliga fönster och dörrar var stängda. Blev självklart tokig och flög ut på balkongen och slet upp inglasningen i ett desperat försök att vädra ut röken. Det hörs lite grann då man öppnar, glasen rullar på skenor i golvet. Gissa vad den jävla grannen gör!? Skäller som fan för att jag väsnas! Han kan inte äta i sånt väsen. Hallå, det var inte precis så att jag öppnade och stängde i flera timmar, max fem sekunder tar det!
1 Hur fan skulle jag veta att han var på balkongen?
2 Om min lägenhet är rökfylld så skiter jag fullständigt i vem som är på balkongen!
3 Konstruktionen på inglasningen är sådan att det hörs när man öppnar.
4 Jag har inte glasat in balkongen själv.
5 Jag bodde inte ens i lägenheten när inglasningen skedde.
6 Kan han inte äta när det väsnas föreslår jag att han går in å äter.
7 Varför bo i ett flerfamiljshus om man inte tål ljud? Flytta till glesbygd för fan!
8 Jag är på balkongen när jag vill och gör vad jag vill därute.

Självklart fick jag ingen som helst ursäkt för att han hade rökfyllt min lägenhet. Hoppas du sätter biffen i halsen och kvävs.

Och idag då.
Jävla kärring i tvättstugan som trodde hon skulle bestämma när jag har tvättat klart. Tvättiden är 13-16 + en halvtimme till i torkskåpet. Strax efter tre hade kärringen slitit ut min tvätt från maskinerna. Jag påpekade lite syrligt att jag är kapabel till att tömma torkskåpet alldeles själv så det behöver hon inte göra. Då kläcker hon ur sig att tvättiden är slut kl 15. Nej är den inte sa jag. Jo sa hon, man brukar vara klar då. Det är möjligt, men JAG bestämmer själv när jag har tvättat klart så GE FAN I TORKSKÅPET! Men jag har tvätt där uppe, försökte hon. Du får ha din tvätt var fan du vill, min tid går ut 16.30. GRRRRR. Vad är det med folk??? Hade hon frågat först om hon kunde börja tvätta tidigare så hade det varit helt ok. Men nu, NEJ.

Note to self: tvättkolv 124, köp hem bläck.

3 comments:

Peter Madison said...

aahh...visst är det härligt att leva!!! Och vår har det visst blivit...å snart är det sommar...;) Kram påre!!

Vanja said...

Vilka människor du verkar ha kring dig :/ Riktiga energitjuvar...

Hoppas det löser sig med bytesdagarna med ditt ex, och att grannarna brinner inne. Eller nåt!

Lubella said...

Energitjuvar är precis vad de är! Tre djupa andetag,
P R I O R I T E R A,
fokusera.

GRRRR, har inte tid ork eller lust för sån skit just nu.