Friday, June 1, 2007

Idag är det sista dagen...


... på mitt gamla liv.

Det känns helskumt. Jag slutar skolan idag. Examen. Jag har pluggat så länge att jag knappt kommer ihåg hur man sköter ett vanligt jobb. Jag är skitnöjd. Jag har fixat en högskoleutbildning trots allt jag har gått igenom under tiden.


Allt som nu ligger framför mig är bara nytt. Kom på häromdagen att inget håller mig kvar här uppe i 08-land längre. Jag är nysinglad, klar med skolan, bästa vännen har flyttat, exet vägrar samarbeta. Tänk om jag skulle ta och flytta härifrån... Jobb finns det gott om i hela landet. Jag har en lägenhet som är lättsåld. Hm, tål att tänkas på.


Det är lite skrämmande med alla möjligheter som nu serveras, att vara fri att välja, att inte behöva nöja mig med det jag har. Jag har verkligen inget gammalt som jag behöver ta hänsyn till. Det är jag och barnen. Vår framtid. Det är inte bara att vända blad, eller ett nytt kapitel. Det känns mer som uppföjlaren, del två i trilogin.


Jag ska hålla mina sinnen öppna, ta de chanser och möjligheter som bjuds, komma ihåg mina nya motton: Jag ska bara göra saker som känns bra och det minsta jag kan begära är att jag är ärlig mot mig själv.

2 comments:

Peter Madison said...

Mmm...ta chansen. Skriv en bättre bok den här gången, med lyckligt slut kanske? Lyckliga slut brukar ju dissas som tråkiga men är det inte det vi alla ändå vill ha...

Grattis till examen!! Nu är du en stor flicka;)

Kram påre!

Lubella said...

Tack vännen!

Det gamla har i helgen gjort sig påmint igen. Ett mail från "han som ger mig ont i magen", gav just ont i magen igen... En annan påminnelse var från en barndomskamrat senare tonårsförälskelse. Honom har jag känt sen 7-8 årsåldern och vips fick vi efter en massa år kontakt igen. Jättekul! Skulle vilja sitta en helg och bara babbla en massa med honom, dricka öl och garva åt livet.